האם תריס אור הוא תריס חשמלי?

מה זה תריס אור?

בכתבה זו נסקור את השאלה – באם תריס אור הוא למעשה תריס חשמלי רגיל? כדי לענות על השאלה הזו, כנראה שנרצה לדעת מה זה למעשה תריס אור, או לפחות – תריס חשמלי. בעוד שרבים מאתנו יכולים לכל הפחות לנחש מה זה תריס חשמלי, שכן – אנחנו יודעים מה זה תריס ומה זה חשמל, ומה השילוב שלהם לבטח יניב, או כך נשער – אנחנו לא בטוחים שאנחנו יודעים מה זה תריס אור, אלא אם כן שמענו על המושג ואנחנו פשוט לא בטוחים אם הוא יכול או אמור להיות תריס חשמלי.

ארגז-תריס-עגול

מה זה תריס חשמלי?

תריס חשמלי, באופן דיי צפוי – הוא תריס שפועל על חשמל. מה הכוונה? יש לו מנוע חשמלי. אם בעבר היינו מפעילים את התריס באמצעות רצועה ידנית, והיינו מושכים מכאן, לשם ולפה – והתריס היה נע וזז – היום אנחנו יכולים פשוט ללחוץ על מתג, או כפתור כזה או אחר (אולי אף בשלט רחוק) ולראות את התריס נע ועולה, או יורד. יש לנו יכולת לבחור איפה לעצור אותו, ואנחנו לא צריכים להתעסק עם רצועה כדי להניע אותו.

היתרון של תריס חשמלי זה שזה ממש נוח, ופשוט לבחור כמה אנחנו רוצים לפתוח או לסגור את התריס – כמה אור, שמש ואוויר בא לנו להכניס או שלא. כמו גם – לשמור על הפרטיות, וכן הלאה. החיסרון הוא המנוע, ועצם זה שצריך תיבה מיוחדת לשם כך. יש מקומות שאפשר לייצר בהם מפתחים ייחודיים כדי "להסתיר" את קופסת המנוע – אך לא תמיד זו אפשרות קלילה, זאת אומרת שלעתים זה מצריך או מבקש שיפוץ או הרכבה והתקנה ייחודית – שאולי בעל מקצוע בתחום התריסים החשמליים יכול לפרט – אך על כל פנים, קופסאות האחסון למנועי התריסים החשמליים יכולים להיות יותר סמויות בהתאם לרצון שכך יהיה, או גלויות אם כך רוצים – כאשר יש אפשרויות רבות בשוק ואפשר להתעניין ולראות מה ואם זמין. יתרה מכך, עצם כך שמדובר במנוע חשמלי, אזי שתהא אפשרות שיהיו לו בעיות וכו', וזה בסדר – ברמה המכנית. באם יש אחריות, זה יכול להסיר את ההתעסקות בכך ולתת את הטיפול למומחים שביטחו את המנוע תחת האחריות שהגיע עם מכירתו של התריס החשמלי.

תריס אור

תריס אור הוא תריס שניתן לקבל ממנו מצב נוסף, שהוא מעין ביניים בין סגור ופתוח – נניח שאנחנו רוצים שהתריס יהיה סגור, אך פתוח בו זמנית – ניתן יהיה להכניס אור ואוויר דרכו, גם במצב סגור – דרך האפשרות שיהיה מרווח ופער בין השלבים שלו – כך שגם כשהוא "סגור עד הסוף", הוא עדיין מאפשר כניסה של אלמנטים. כך שבמקום להיות אטום לחלוטין כשהוא סגור ופתוח לחלוטין כשהוא פתוח, הוא יכול עדיין להוות מסגרת מסוימת לחלל החלון – שכן הוא מכסה את החלון כשהוא סגור, ועדיין לאפשר מעבר של אור ואוויר.

תריס אור חיצוני חשמלי מאלומיניום

תריס אור יכול וסביר שיהיה חשמלי, שכן להבנתנו מתבקשת עוצמה רבה כדי להניע אותו – אין זה אומר שהגרסה הידנית פסולה משימוש, אך שלכל הפחות הגרסה החשמלית אכן שכיחה ואכן ניתן לקבל תריסי אור עם מנוע חשמלי, פר אקסלנס. לתריס סביר שיהיו שלבים מאלומיניום, שכן יש שיגידו ששלבי פלסטיק לא יעמדו בעומס – באם נרצה ווידוא נוכל לשאול מומחה לתחום ולגלות באם כך הדבר. על כל פנים, נדמה שכיסינו את ייעוד הכתבה וענינו על השאלה – תריס אור יכול להיות תריס חשמלי, תודה על קריאתך.

יצירת קשר
טלפון במשרד: 073-7969744
אימייל: tiptop.alum@gmail.com
שעות פעילות: ימים א-ה 8:00-19:30
יום ו -8:00-13:00
השארת פרטים
דילוג לתוכן