הסיבה שחלון הוא אלמנט הכרחי

לחלון יש שימושים רבים. יש מאשר אפשר למנות. הסיבה לכך, היא כי החלון הפך להיות אביזר כה שימושי, כה נגיש, כה ידוע וכמעט ברור מאליו בכל משק בית ומבנה – שאנחנו אולי לא תמיד חושבים על השימושים השונים שחלון מאפשר עבורנו, וזה לגיטימי ומובן בהחלט – לאור כך שלרובנו יש המון דברים לחשוב עליהם כבר כך, בין אם הם חשובים, רלוונטיים, מהותיים או שלא. אבל זה בסדר, אפשר לחשוב על זה יחדיו, ממש עכשיו – כדי להבין – אילו סוגי חלונות נפוצים אנשים כבר קונים כיום, ולמה בכלל?

פרופיל בלגי 4300 של קליל דלת
פרופיל בלגי 4300 של קליל דלת

יתרונות החלונות

בתור התחלה, אולי זה היה מוגזם מצידנו לציין שיש יותר שימושים מאשר אפשר למנות. ייתכן שברמה הפרקטית, המיידית אפשר לראות מספר מסוים של שימושים שהוא יותר ברור מאשר נסתר. ומה שנגלה לנגד עינינו, זה שחלון יכול להכניס אור, להכניס אוויר, לספק תחושת מרחב (כי יש יותר מרחב "שנכנס" הביתה), לאוורר את הבית, לאטום את הבית לרעשים ולענייני מזג אוויר כמו גם מפני לכלוכים הנעים באוויר; וכן הלאה.

דריי קיפ בלגי
דריי קיפ בלגי

מה ההבדלים שבין סוגי החלונות?

על פי כן – אם חלון עושה כל כך הרבה עבורנו, ברמת המבנה שאנו דרים או מבקרים בו – על כן בטח ישנם חלונות שעושים זאת פחות טוב, או יותר טוב מאחרים, הלא כן?

זו השערה בסיסית, שיכולה להיות נכונה או שלא. ועם זאת, נדמה שבבחירת חלונות, יש סוגים מסוימים שנוטים לחזור על עצמם.

[contact-form-7 id="27" title="טופס יצירת קשר 1"]

תריס אור חיצוני אלומיניום
תריס אור חיצוני אלומיניום

מה הם סוגי החלון הנפוצים לבתים?

חלון בלגי, חלון קיפ, חלון דריי קיפ, חלונות הזזה כלליים, חלונות ציר "רגילים"

ישנם כל מיני סוגי חלון. כלליים – ועֶוד רבים נוספים. לא ניכנס לעומקם של כל הנ"ל בעובי מאמר זה, אלא נתמקד בחלון הבלגי – שכן אפשר להגיד שרבים מהאנשים שקונים אותו.

החלון הבלגי הוא פשוט חלון שיש לו מעין יריעת אלומיניום או ברזל, תלוי בכוונת המשורר שהחליט להתקין אותו – כך שיש לו יכולת חזקה לאטום קולות וענייני מזג אוויר (לפחות בגרסת האלומיניום שלו, הברזל מדווח להיות פחות מוצלח בכך). יחד עם זאת, לחלון הבלגי שטח פנים גדול של זכוכית, כך שמצד אחד הוא נראה מאוד יפה, אסתטי ואף מושך – ומצד שני הוא גם יכול להיות מאוד חזק, עמיד "ומוצלח", כחלון לבית או למבנה.

לסיכום

על פי כן, החלון הבלגי יכול להיות אופציה נהדרת, בעת בחירת חלונות – ועל כן אפשר שרבים כיום רוכשים אותו לשימוש בביתם, אם כי לעתים הקבלן הוא זה שמחליט על כך – ועם זאת, אדם שגר במגוריו, או אחראי על נכסיו – יכול תמיד להחליט להתקין חלון מסוג אחר אם כך רצונו.

חלון קליל 9000 רחב
חלון קליל 9000 רחב

[contact-form-7 id="27" title="טופס יצירת קשר 1"]

דילוג לתוכן