חלון בלגי אכן יכול להיות תוצרת ישראל. איך זה יכול להיות? 

ובכן, חלון בלגי הוא פשוט פרופיל בלגי – שהוא פשוט מסגרת עדינה, ודקה יחסית – מאלומיניום, או ברזל, לרוב. לא קשה לייצר את זה בישראל, וגם לא באנגליה – שזה אגב, מקורו המוצהר של החלון הבלגי.

חלון קליל 9000 רחב
חלון קליל 9000 רחב

מי מייצר את החלון הבלגי בישראל? ֶ

על אף שאולי יש המון חברות, אתר חברת "מידרג", למעשה משתף שמבחינתו, ומבחינת אנשי המקצוע שעובדים בו – לפרופיל של חלון בלגי יש רק חברה אחת (בישראל) שיכולה לתת חותמת איכות – וזו קליל. למעשה, האתר מצרף החייה, או מעין טיפ – לאנשים שמבקשים מבעלי מקצוע להתקין להם חלונות בלגיים – שאלו יבואו עם חותמת איכות מצהירה של קליל, כך שיהיה ברור שזה שייך לקליל. פשוט, כי זה כנראה קל להתעסק בחיקויים, ולהתקין פרופילים של חלון בלגי, אשר לא מחזיקים צבע, אטימות, ומעמד – לאורך זמן, או בכלל. אך כשהם מגיעים מקליל, כנראה שיש לכך גושפנקא – שיש כאן עסק עם חברה שמשתדלת לייצר מוצרי איכות.

חלון בלגי
חלון בלגי

חלונות של חברת קליל

קליל היא אכן חברה שמשקיעה בייצור אלמנטים לעיצוב חלונות ודלתות, אלומיניום, בישראל. היא נוסדה לפני כ-70 שנה, בשנת 1950, וכיום מעסקים 280 עובדים. מפעל החברה, ממוקם למעשה בכרמיאל.

כך שיש לנו עסק עם חברה, שלכל הפחות, מפעלה ממוקם בישראל – וייתכן שהחלונות הבלגיים שמותקנים בהמוני בתים ברחבי הארץ, מקורם במפעל זה. כך שלגבי השאלה איך ניתן לקבל או להתקין חלון בלגי, או פרופיל בלגי שמקורו בישראל – התשובה היא כנראה לחפש את מייצרו כקליל, כי הם אכן יושבים בישראל, וסביר שהתוצר שלהם איכותי ונאה.

בלגי ברזל
בלגי ברזל

חלונות בלגיים

חלונות בלגיים יכולים לבוא בהמון צורות וצבעים, ויכולים להחמיא רבות לסגנון העיצובי. באתר "מידרג" מדברים על כך שלבעלי המקצוע שרשומים במערכת שלהם, או לפחות לחלקם, יש כוונה שהחלון הבלגי יהיה כרהיט בית לכל דבר ועניין. שיש בכך מחשבה יפה, כי עיצוב אמיתי הוא עיצוב הוליסטי, שלוקח את כל חלקי המערכת בחשבון, מכיר בהם ומבקש להדהד איתם, ובהם, הרמוניה, שלמות ושלווה – שנובעת מהיעדר מתח וניגודים מיותרים. החלון הבלגי יכול להיכנס לפינה המדויקת עבורו, במידת הצורך, עבור מי שמכיר לו מקום – בטוב טעם.

דילוג לתוכן