תריסים לחלונות הם אביזר שמאפשר מספר אלמנטים עיצוביים כמו גם פרקטיים, בנוגע למה שאפשר לקבל כשזה נוגע לחלון. לדוגמה, תריסים לחלונות יכולים להשפיע על מידת האור הנכנס, כמו גם על מידת האוויר המתקבלת – בעת שתריסי החלון פתוחים או סגורים. ישנם תֶריסים, כמו סוג שנקרא תריס שלב מושך אור – אשר יכולים להגיע עם רצועת ביטחון מסוימת, שחלק מחברות הביטוח אף מכנות כמעכב פריצה, כלומר – תומכים בהגנה על הבית. הסיבה לזה, היא כי במקרה זה – מדובר בדגם של תריסים שלא קל להרים מבחוץ, ולכן יש תוספת הגנה ואבטחה לחלונות, למי שמרגיש שהוא מעוניין בכך.

תריס חשמלי חלון עץ ואלומיניום
תריס חשמלי חלון עץ ואלומיניום

סוגים של תריסים

כשמדברים על תריסים לחלונות, יש באמת כמה סוגים עיקריים, למעשה – 3 סוגים עבור הקטגוריה החשמלית, סוג עיקרי עבור הקטגוריה הידנית, וכל מיני "בין-לבין", שלא ממש מקבלים קטגוריה משלהם – כמו לדוגמה, תריסים עשויי פלסטיק, שכבר לא נמצאים כיום בשימוש, כי מחירם שווה לסוג הבסיסי של תריסי אלומיניום, בעוד שתריסים עשויי אלומיניום, מהווים איכות מוצר גבוהה יותר, או לפחות כך בעלי מקצוע בתחום התקנת התריסים לחלונות תופשים זאת.

שלושת סוגי התריסים לחלונות

  1. תריסי שלב מוקצף – הדגם הבסיסי. שלביו קלים, וניתנים להרמה בקלות. הוא שביר ועדין יותר מסוגים אחרים שנציין בו, לכן לקחת בחשבון שיכול להתעקם, אם לדומה יש בו שימוש "לא תקין". ומתאים לחלונות שגודלם הוא עד 3 מטרים.
  2. תריסי שלב משוך – כבדים יותר מהסוג האחרון שצויין, מתאים לפתחים גדולים מ-3 מטר, בטיחותי יותר מבחינת אבטחה והגנה לחלונות המבנה. עקב משקל התריסים, אפשר שיהיו תקלות במנוע – ועם זאת, מומחים בתחום יכולים לציין שעדיף תקלה במנוע מאשר בשלבי התריס, כי קל ופשוט יותר לתקן, מאשר את השלבים עצמם – ובמקרה זה, השלבים כבדים וחזקים.
  3. תריסי שלב משוך אור – דומה מאוד לתריסי השלב המשוך הסטנדרטי, רק שבין שלב לשלב יש פערים מסוימים, שמאפשרים להכניס אור למבנה – מבלי להרים עד הסוף את התריס.
תריסים חדר שינה
תריסים חדר שינה

כך או אחרת, תריס חשמלי יכול להגיע במגוון סגנונות ועיצובים, ויכול להתאים להמון סגנונות עיצוב. סגנון מסוים שאנשים יכולים להתעניין בו, ויש בו איכות מבצעית מסוימת – הוא התריס החשמלי יחד עם החלון הבלגי. שכן החלון הבלגי, יכול להגיע גם כן במגוון עיצובים ודגמים, ולהתאים לריהוט הבית, כמו היה רהיט בפני עצמו – וגם לתריסים חשמליים יש מנעד עיצובי רב ועשיר, יחסית.

דילוג לתוכן